26/4/14

Praziluk sa krompirom


 UKUSNO!!!!
CAM01830 
Ja bih htjela da se vratim na jedno povrće koje se slabo koristi u vašoj kuhinji, takođe i u mojoj. Ne znam ,  ne postoji poseban razlog ali ja lično ga  ne koristim često , i ako mi se sviđa njegov ukus i miris. Kažu da ga možemo dinstati sa lukom npr. i da obogatimo svako naše jelo sa njim. Istina je da je njegov ukus potupuno blag i kada se kuha ostavlja prijatnu slast na usnama.
Prije nekoliko dana sam pročitala na ovoj stranici jedan baš zanimljiv članak o praziluku ali ne kao kuhinjskoj namirnici nego kao riječ. Svi vi koji znate grčki , znate da je praziluk na grčkom ‘’praso’’ i ‘’prasino’’ je zelena boja. Da li znate da ‘’prasino’’ = zelene boja , je dodila naziv od prazilukom , jer praziluk ima ovu lijepu zelenu boju?Ni ja nisam znala!
Ajmo da se vratimo kuhinji. Današnji tanjir me oduševio pogotovo zato što nisam  očekivala takvu transformaciju. Poslije drugog svetskog rata , kada narod nije imao šta jesti kuhani praziluk (bez ičega ,da samo praziluk) je bio kompletan obrok . Takođe sam našla neke kombinacije sa rižom ili sa šampinjonima . Ja sam  izabrala sigurniji put krompira i nisam pogriješila!  Praziluk sa krompirom ću servirat češće od sada pa na dalje!

Sastojci
3-4 praziluka
5-6 velikih krompira
2 mrkve
1 crni luk
4 kašike soka od paradajza
ulje
2 lovorova lista
so,biber , malo ruzmarina
Φωτογραφία0732
Odstranimo žute listove praziluka i očistimo ga. Trebamo samo bijeli dio i najsvježiji od zelenog dijela. Sve ostalo bacamo. Sječemo ga u komade , krupno ili sitnije ne bitno. Meni se sviđa da je sitno isječen. U jednu šerpu zagrijemo ulje i u njemu dinstamo praziluk i isječen luk.
Φωτογραφία0734
Ogulimo krompir i mrkvu i isječemo ih . Kada je praziluk malo  omekšao dodajemo ih i nastavljamo dinstati.
Φωτογραφία0736
Potom dodajemo oko 1 litar vode ili toliko voda da  pokrijemo povrće . Istovremeno dodajemo sok od paradajza , lovorov list i začine. Smanjujemo vatru i kuhamo na laganoj vatri dok jelo ne upije tečnost. (oko 40 minuta)
 CAM01829
Serviramo sa malo soka od limuna!

mala tajna 1: ruzmarin daje jelu fantastičan miris , nemojte ga izbjeći
mala tajna 2 : tajna je da ćemo upotrebiti samo svjež i mekan dio praziluka, jer ako budete stavili i tvrdi dio biće potrebno da dramatično povećate vrijeme kuhanja i na kraju će jelo izgledati više kao pire.


                     ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!

2 σχόλια:

  1. Ανώνυμος28/4/14, 2:22 π.μ.

    Draga šta se desilo sa slikama ,neka cudna boja.Možeš to ispraviti sa programom pic monekz ili sa Picasa.com Oba su besplatna.
    Pozić

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Sa slikama ni Bog ne može da mi pomogne , jer nisam uopšte talentovana :))))Pokušat ću da to riješim. hvala na savjet !

    ΑπάντησηΔιαγραφή