7/8/13

sočna pita sa tikvicama bez kore


KOLOKITOPITA ili ….TIKVICOPITA !!!!!
pita sa tikvicama87 
U mojim krajevima (zapadna Grčka – ipiros ) obožavamo pite. pite sa domaćom korom ,sa gotovom , pite bez kore ,sa mesom , sa povrćem , sa sirom . Od svega možemo praviti pite. Pravi majstori su naše domaćice. Jedna poznata pita u Janini je pita sa tikvicom!!Naravno ovo prelijepo povrće ne bi mogao da ne bude pita ! Međutim u mojoj porodici nikada nismo pravili ovu pitu !
Jedna komšinica često me snabdijeva sa tikvicama. Imala sam  toliko mnogo tikvica i zbog  vrućine počele su da se kvare. Znala sam za ovu pitu  i jednom šetnjom po kulinarskim blogovima našla sam recept.  Iskreno da vam kažem bila sam malo sumljičava, Međutim nisam imala izbor. Frižider je bio pun tikvica.
Pita je bila fenomenalna . Nije mirisala na tikvice,U stvari tikvice se ne vide . Feta daje diskretan slani ukus. Jedina mana je bila to što je dosta , dosta sočna i tesko se pravi kora odozgo. I meni se sviđa kora …. .
Od tada često pravim ovu pitu , Našla sam i drugi recept po kome se može praviti malo dublja kora odgozdo (uskoro), potrošila sam tikvice od komšinice i kupila sam i jedan put ću da je pravim opet ! svi koji su probali rekli su da valja , dala sam recept komšnicama koje su probale i zbog toga što imam dobru dušu , evo recept i za vas.

Sastojci
4 šolje izrendanih tikvica  (oko 4-5 tikvica )
200 gr sira fete
100 gr mladog sira
1 šolja jogurta
pola šolje ulja
250 gr brašna
4 jaja
1 prašak za pecivo
malo hljebnih mrvica
susam
so,biber
 pita sa tikvicama234
Izrendamo krupno tikvice , posolimo ih malo i stavimo ih u cjediljku da ispuste svoju tečnost. Ostavimo sa strane oko 15 minuta.
 pita sa tikvicama3456
Onda rukom iscjedimo DOBRO tikvice.
pita sa tikvicama8697
u jednu posudu umutimo jaja pa onda dodajemo sve sastojke osim brašna i tikvica
 pita sa tikvicama8900
poslednje stavljamo tikvice pa brašno i prašak za pečivo. moguće je da je smjesa dosta rijetka i da treba staviti još malo brašna.
 pita sa tikvicama76898
U smjesu dodajemo izmrvljeni sir . Posolimo i pobiberimo . Količina soli zavisi od slanosti sira. Ako je vaša feta  slana , stavite malo soli , ako nije toliko slana , treba malo više . Takođe u ovoj piti možete koristiti i jedan začin koji se zove menta. ja sam je tražila svugdje u Bl. , ali nažalost nisam je uspjela naći. menta daje piti fin ukus.

pita sa tikvicama890765v
U jednu tepsiju pospemo par kašika hljebnih mirvica i odozgo rasporedimo smjesu. Na smjesu stavljamo još nekoliko kašika mrvica. (ako želite možete stavite i mrvljenog sira) , dosta susama i malo ulja. Pečemo na temperaturi od 180 C u prethodno zagrejanoj rerni oko 50 minuta.
 pita sa tikvicama7685
mala tajna 1 : pita se jede takođe i topla i hladna.
mala tajna 2 : ne primjećuje se da su glavni sastojak  tikvice. niko nije shvatio dok nisam otkrila.
mala tajna 2 : ako imate tikvica u bašti , evo način da ih potrošite.

                                         PRIJATNO !!!

4 σχόλια:

  1. Ο γειτονας μας εχει γεμισει κολοκυθια βαρεθηκα να τα βλεπω θελω να τα κανω κολοκυθοπια, να η ευκαιρεια χαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εμένα μ ΄αρέσουν πολύ... εγώ τα τηγανίζω. ..σκέφτηκα και μια τεχνική για να μην πολυλερώνω και τα χέρια , αλλά όλο λέω να την φωτογραφίσω και όλο τ αφήνω . βάζω σε μια σακούλα αλεύρι και μία κουταλία μπέικιν κια όλα τα κολοκύθια και μόλις αλευρωθούν ταα τηγανίζω .νόστιμα και με θερμίδες :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή