1/11/13

Liker od trnjina


Liker od trnjina895
 Trnjina ne znam kako se kaže na grčkom. U stvari nikada ih nisam vidjela.Za njihovo postojanje imala sam priliku da saznam prije par dana kada mi je jedna moja komšinica ponosno  pokazala jednu korpu punu  trnjina. Uzela sam jednu da probam , čisto iz radoznalosti ali njihov kiseli ukus nije me iznenadio prijatno.
Posle 2 dana ista ta komšinica poslala mi je jednu flašicu likera od trnjana. Kada sam ga probala nisam mogla da vjerujem da ovaj kiseli plod daje toliko ukusan liker.
Dakle , čim smo pronašli vremena posjetili smo najbližu planinu i otišli na branje trnjina.
Evo recepta za liker

Sastojci
2 kg trnjina
6 litara vode
3 kg šećera
2 štapića cimeta
malo cimeta u prahu
malo klinčića
2 vanilin šećera
rakija šljivovica (količina po želji)
Liker od trnjina634783
Od trinjina odstranimo listove i grančice i dobro ih operemo  .
Liker od trnjina5444
U jednu veliku šerpu  stavljamo trnjine sa 6 litara vode. Skuhamo ih. Vidit ćete da voda odmah mijenja boju , i dobit će tamno crvenu boju.
Liker od trnjina6555
Od  momenta kada voda počne da ključa  kuhamo oko 20 at minuta. Potom iscjedimo plodove i čuvamo vodu.
Liker od trnjina7666
Vodu vraćamo u šerpu , dodajemo šećer i začine  i kuhamo ih oko 15 minuta.
Liker od trnjina54444
Liker nam је  sada gotov , skidamo sa vatre i ostavimo sa strane da se ohladi. Оnda dodajemo rakiju. Кako sam pisala u prošlosti  , liker po meni nije alkoholno piće i ne treba da ima jak ukusa alkohola. Dakle ja stvaljam malo rakije  ali to  zavisi od vašeg ukusa  . Nećete se pokajati ako ne staviti puno.

 Liker od trnjina4352

mala tajna 1 : prije miješanja rakije ja sam ga ostavila mnogo sati  , jer sam tim htjela cimet da ostavi što je više moguće mirisa.
mala tajna 2 : odvojila sam oko 1 litar sirupa  i već smo ga popili kao sok, razređujući  sa običnom ili kiselom vodom
mala tajna 3 : tražila sam informacije na internetu za trjine se hvale da je prirodan način jačanja imuniteta.
mala tajna 4 : ako neko od vas zna kako se zovu trjnine  na grčkom , neka pošalje poruku!
mala tajna 5 : obično kada idemo u gosti poklonjamo  domaće tsipuro (vrsta rakije) ili domaće vino. Davno sam razmišljala da je domaći liker daleko slađiji poklon .
mala tajna 6 : od šest litara vode dobit ćete oko 4,5 litara likera  , jer u toku kuhanja voda se ispari. U svakom slučaju ovaj liker lako i brzo se pravi i ne treba da ga čekate da sazori kao na primer  liker od višanja.

                                  ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !

8 σχόλια:

  1. Sećam se da sam kao dete jela te opore bobice koje su rasle svuda pored putanja po šumama...ovde ih nisam videla, niti znam kako se zovu na engleskom a tako bih volela da probam taj liker. Prijatno:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. prunus spinosa ili trnjina,na grckom se zove capurnja (tsapournia)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τσαπουρνιά ή Προύνος αγκανθώδης. Εμεις λεμε κοοινα Προυνο τη καλλωπιστικη δαμασκηνια, ενα δέντρο με σκουρο μπορντώ φύλλλωμα και καρπους σα κερασια που όμως εινα ιδαμάσκηνα. Στο διαδυκτιο βρηκα τσαπουρνιά στη χλωριδα του Ολυμου, υπαρχει στην Ελλάδα γιατι το γράφει στο βιβλίο μου :) λεει όμως οτι ολα τα ειδη προυνου εκτος απο αυτο κι ενα αλλο χρησιμοποιουνατι και ακλλιεργουναι για τουσ καρπους τους στη διατροφη του ανθρωπου. Το εετε δοκιμασει το λικερακι:::;;;;;; αναγερεται ως εφιδρωτικο, διουρητικο και καθαρτικο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το λικερ αυτό είναι ένα από τα πιο ωραία λικερ που έχω δοκιμάσει! Το έχω φτιάξει αρκετες φορές έτσι ΄αλλά το έχω πάει και ένα βήμα πιο πέρα βάζοντας και άλλα αρωματικά. Εδώ υπάρχουν παντού. Περιμένω πωε και πως την πρώτη παγωνιά για να το ξαναφτιάξω.(λένε ότι με την πρώτη παγωνιά πρέπει να τα μαζεύεις ,γιατί είναι καλύτερα )

      Διαγραφή
  4. Egw den pinw liker k den pinw genikotera opote de kserw. Alla anarwtiemai anbftiahnei kaneis liker apo konjak k fruto

    ΑπάντησηΔιαγραφή