25/10/12

Punjene paprike sa krompirom

Γεμιστές πιπερίτσες  με πατάτες. 
Ένα εύκολο φαγητάκι !!


Moju ljubav vezanu za paprike već ste primetili. Mislim da je jedna od najboljih vrsta povrća. Može koristiti i kao glavni sastojak i kao dodatni. U Grčkoj  jedno od omiljenih jela (što mora obavezno svaka žena da zna)  su punjene paprike sa rižom i faširanim mesom. Međutim , danas nećemo pripremiti ovako paprike nego sa krompirom i sirom. Ta variantna nije poznata u mojim krajevima (zapadna Grčka) već na severu. Sviđa mi se ovo jelo , jer se lako priprema. Takođe , njegove sastojke uvijek ima svaka domaćica u  kući. To znači da ako niste stigli u supermarket , ništa se neće primetiti ako pravite ovo ukusno i lagano jelo kada je sezona paprika.

Sastojici 
Paprike
Krompir
Sir
1 crveni luk
So- biber – slatka crvena  paprika
Malo  ljute paprika sa sjemenkama (μπούκοβο) . Meni se sviđa da je malo ljuto.
Malo ulja 





Ogulimo krompire i crni luk , iscječemo  i stavimo ih u šerpu da se kuhaju zajedno. Iscjedimo vodu i dodamo sir. Ja mješam sir fetu sa mladim sirom. Količina sira zavisi od nas.Dodamo začine. Pazimo da ne posolimo previše , jer sir je dosta slan sam od sebe. Promješamo dobro i počnemo da punimo naše paprike. 




Sječemo papir za pečenje, rasporedimo paprike   u pekač i zalijevamo uljem i malom vodom .   Pečemo naše jelo  na temperaturi od 220 i često ga pogledamo  Kada je skoro gotovo otvorimo pekač , tako da  će naše paprike  dobiti jednu lijepu boju.



Prijatno!!!!



Mala tajna : prije nekoliko godina šetala sam se u Drami na pijaci  (veliki grad u Makedoniji , pored Kavale) . Svake Srijede u Drami ima pijaca. To znači da u jednom djelu grada ljudi prodaju na ulicama različitu robu od odjeće do čaja i začina. Obožavan začine , mislim da su oni važni za ukus jela. Dakle , odmah sam primetila jednog čovjeka koji prodaje crvene paprike , sušene , mljevene , ljute , slatke. Bez razmišljanja kupila sam μπούκοβο (bukovo, ljuta praprika u sjemenkama). Platila sam pa sam ga pitala ‘’odakle vam ovo prelijepo bukovo? Iz Jugoslavije , kaže i ostala sam bez riječi . Posle nekoliko dana došla sam u Banjaluku , noseći bukovo iz Grčke !!!! :)))



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου