30/7/14

Keksići za malu i veliku djecu !


ako ih jednom napravite , nećete više ići u kupovinu !
CAM02080
I ako su keksići po obliku mali skrivaju ogromnu istoriju iza sebe.Od starih vremena do danas su omiljena poslastica malenih i odraslih. Čudno je to što su na početku bili suva hrana za vojnike , mornare i putnike. Kao suva hrana trebalo je da se peku vrlo dobro da se ne ubuđaju i da mogu stajati što duže vremena.
Od torbice vojnika nije bilo teško da lagano uđu i u kuhinje i vremenom  da se obogate sa šećerom , suvim voćem , čak i čokoladom i tako da osvoje srca svih.
U grčkoj   kuhinji su prisutni od antičkih vremena pod nazivom ΄΄plakountas΄΄. Međutim u našoj pravoslavnoj  tradiciji   kuluria , (jedna vrsta keksića koji se prave na Veliki Utorak i jedu se poslije Vaskrsa i posta) imaju posebno mjesto, jer za nas nema Vaskrsa bez kulurιa.  Naravno nije slučajno da ih pravimo sa jajama i maslacem , namirnice koje je svaka porodica u starim vremenima imala u ogromnim količinama poslije posta. Riječ kulurιa znači bez repa i naravno oblik jednog kuluri je   skroman krug, mada u kuhinji nije zabranjena bilo koja umjetnička inovacija.
Danas osim kulurιa  naša kuhinja obuhvata različite vrste čajnih keskića , cookies i tako smo stigli do …moje kuhinje. Ove godine kada sam napravila kulurιa primjetila sam da ih moj sin ludo jede. Do sada nikada mi nije palo na pamet da pravim keksiće , jer to za mene je  namirnica koja se strogo kupuje i to u malim količinama jer sam obožavatelj čokolade. Izgleda da moj sin ne liči na mene i puno ih voli. 
Pripadam onima koje vjeruju da i najgori recept i najneuspješniji tanjir su bolji od onih koje čovjek može kupiti.Dakle  za moje dijete hoću najbolje i naravno to je domaća hrana , domaći kolači i zašto ne domaći keksići!
Počela sam da tražim recepte i da ih pravim i znate šta sam orkrila : pravljenje keksića je najlakši posao koji svaka majka mora da radi i u tom poslu da učestvuju i djeca jer je stvarno mačiji kašalj. Več sam pravila dosta tih keksića i nijedan recept ne traje više od pola sata i naravno količina koju ćete dobiti je ogromna. Dakle nije samo lako da ih napravite već se i isplati.
Imam dosta recepata koje sam probala i sviđaju mi se. Keksići  sa aromom limuna su me oduševili. Probajte ih, sigurna sam da ćete  i Vi prestati kupovati keksiće kao i ja!
sastojci

1 šolja brašna
125 gr margarina sa maslacem (sobna temperatura)
pola šolje šećera u prahu
kora od jednoga limuna
jedna kesica pudinga od vanilije
1 vanilin šećer
1 jaje
Φωτογραφία0920
Pomiješamo sve sastojke osim brašna. Margarin treba da bude na sobnoj temperaturi. Potom dodajemo polako brašno. Smjesa se slijepita  kao što se vidi i na slici.
Φωτογραφία0921
Na radni sto stavljamo papir za pečenje i na njega stavljamo smjesu. Uz pomoć papira oblikujemo smjesu da dobije oblik salame. Smjesu stavljamo oko 15 minuta u frižider da se malo stegne.
Φωτογραφία0933
Sječemo male komade smjese i pravimo male loptice (možete da nauljite malo vaše ruke , biće vam lakše) pa ih rasporedimo u tepsiju obloženu paprirom za pečenje.
Φωτογραφία0925
Prstom pritiskujete loptice tako da oblikujete jedan krug. Pečemo na prethodno zagrejanoj rerni oko 15 minuta.
CAM02084
CAM02085
mala tajna 1 : smjesa je potpuno mekana , ne može se oblikovati ali nemojte da se bojite.Sve to je po receptu.
mala tajna 2 : recept kao što ste vidjeli je lak ali treba paziti na vrijeme pečenja . Ja sam  pekla prvu turu 15 minuta ali drugu turu malo manje jer je šporet bio zaista zagrejan. Čim vidite da mijenjaju boju odozdo, odmah ih izvadite iz rerne. ako ih prepečete neće valjati.
mala tajna 3: u toku pečenja se ne povećavaju.
mala tajna 4: keksići su mekani a istovremeno hrskavi!

                                  ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!

2 σχόλια: