15/11/13

Štrudla sa jabukama


Jabuke su stigle !!!!!
strudla sa jabukama89966 
Danas je naš kolač poznat i ne trebaju dodatne preporuke. Mogu da kažem da ne treba neko da ima poseban recept da ga pravi. Toliko jednostavan je ! Glavni sastojci su gotovi listovi  i naravno jabuke !
U Bosni jabuke postoje svugdje. Većinom ih ima u bašti. Oni koji ih nemaju mogu lako iskombinovati jednu šetnju u šumu sa branjem divljih kiselih jabuka.  Ne mogu da kažem da ih jedem prijatno. Više volim one prskane koje kupujem. Prije par dana moj muž se vratio sa sela sa puno jabuka. Nema šanse da ih potrošimo samo jedući.  Tada mi je palo na pamet da napravim ovaj brz i lak kolač.
Štrudla sa jabukama je poznat kolač kod Nijemaca i generalno kod germana. na grčkom može te naći bezbrojne recepte . Šta je pravi recept a šta nije , ne znam. Inače to je moj način da pravim ovaj kolač. Ja dodajem i malo preliva. Možda Nijemci uživaju u  hrskavim listovima  ali ja više volim mekane listove baklave !!

Sastojci
10 listova (Oko 300 gr gotove kore)
5-6 velikih jabuka
100 gr suvog grožđa
150 gr oraha
2-3 velike kašike prezle (ravne)
1 mala kašika cimeta
pola male kašike klinčića
malo ruma
3-4 velike kašike šećera
malo soka od limuna
malo ulja za zalijevanje listova

za preliv
200 ml vode
u šolju u kojoj ste izmjerili vodu stavit ćete šećera
1 vanillin šećer
malo cimeta

 strudla sa jabukama76859
Ogulimo jabuke , isječemo ih u komade i dodajemo sve ostale sastojke. Promiješamo dobro. Po potrebi zalijevate sok od limuna tako da jabuke ne potamne . Ako budete brzi ne treba sok.
 strudla sa jabukama6mjh
strudla sa jabukamammkiio
Na radni sto , stavljamo jedan list . zalijevamo sa malo ulja . Tako nastavimo dok ne stavimo pet listova. Potom na listove rasporedimo pola smjese od jabuka i blago umotamo.
 strudla sa jabukama789900
Isto radimo i sa ostalim listovima i ostatkom smjese. Rolate rasporedimo u tepsiju , zalijevamo odozgo sa još malo ulja i pečemo na temperaturi od 180 na prethodno zagrejanoj rerni oko 45 minuta.
strudla sa jabukama,98776
Kada je štrudla gotova i lijepo porumeni izvadimo tepsiju iz rerne i ostavimo je sa strane da se ohladi.
 strudla sa jabukama.09
U međuvremenu pripremamo preliv. Sve sastojke stavljamo u jednu džezvu i od kada počne da ključa voda brojimo 6 do 7 minuta. Potom vruć preliv sipamo na hladnu štrudlu i ostavimo kolač da ga  upije skroz.
strudla sa jabukamam7666
Serviramo !

mala tajna 1 : ja sam imala kisele jabuke i štrudla sa ovom količinom šećera nije preslatka . Ako imate slatke jabuke možete smanjiti malo šećera.
mala tajna 2: ovakva količina sastojaka je  preporučena. Malo prilagoditi po želji ne bi  smetalo , ali nemojte pretjerivati !
mala tajna 3 : ja bih predložila da konzumirate kolač topao. Meni je ovako ukusnije.
mala tajna  3 : to u stvari nije tajna , nego savjet!Strogo preporučujem da namažete rukama ulje na jufku, jer ulje hidrira kožu bolje od svih krema !

                                                 ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!!

3 σχόλια:

  1. Mmmm, mirise cak preko ekrana, nisam je nikada prelivala sa sirupom, verujem da bude nesto poput baklave... jao, sad bih probala.:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Eftiaksa ki ego strudel me milo ovih dana, njami je bilo, meni nije imao preliv, kai mono me dyo fylla! Teeleiooooo

    ΑπάντησηΔιαγραφή